Campagne ‘Plakkende gedachten over wonen’
Wij laten hier als bureau heel stoer bakstenen zien. Woningcorporaties hebben het daar nooit over. Het gaat nooit over huizen maar juist over een thuis. Het gaat altijd over mensen en toen PeelrandWonen in het hart van de coronapandemie moeite had om die mensen te bereiken klopten ze bij ons aan. Men wilde graag weten wat er leeft onder de huurders en woonwensen inventariseren.
Wij ontwikkelden daarop de campagne ‘P(l)akkende gedachten over wonen’. Huurders kregen een kaart met vijf vakjes en een overvloed aan stickers met woorden. Door simpelweg stickers te plakken konden ze hun woonwensen verwoorden. Wie de kaart instuurde, kon een koelkast winnen, maar ook dat de woonwens verwezenlijkt werd.
De kaart en stickers werden huis-aan-huis verspreid onder huurders en de campagne werd met posters en een youtube-campagne ondersteund. Ze kregen enorm veel inzendingen. We slaagden erin om het contact met de huurder te herstellen.