Fujifilm is van oudsher bekend om zijn fotorolletjes. Die maken ze nog steeds. Maar tegenwoordig kennen we het merk vooral van uitzonderlijk goede camera’s en een breed scala aan fotopapier om full color prints te maken.
Branding Topics heeft de laatste jaren veel bij mogen dragen aan de branding van het fotopapier, of eigenlijk fotografisch papier. Het gaat hier immers niet om papier waarop in kleur geprint wordt, maar hoogwaardig lichtgevoelig papier dat belicht wordt.
Fujifilm was op zoek naar een partij met reële prijzen waarmee de lijnen extreem kort konden zijn. Een partij die ze kon ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een nieuwe huisstijl, maar ook een bureau dat een volledig nieuwe website kon ontwikkelen voor het fotografisch papier. Branding Topics pakte die uitdaging op en wist de huisstijl en de site in nauwe samenwerking met Fujifilm in recordtijd te ontwikkelen. Doordat de site op een open platform ontwikkeld werd, was Fujifilm ook bevrijd van de afhankelijkheid van haar bureau en kon het ook het onderhoud zelf ter hand nemen.
Bekijk hier de website.