Woonpartners is de grootste woningcorporatie van Helmond en al lang een relatie van Branding Topics. Met het nieuw elan dat er de afgelopen jaren in de organisatie kwam, ontstond ook de behoefte aan een nieuwe, eigentijdse huisstijl. Een huisstijl die beter past bij het ’thuisgevoel’ dat Woonpartners graag wil brengen.
Branding Topics ontwikkelde een warme huisstijl, waarin mensen elkaar de hand reiken en waarbinnen op die manier ook een dakje ontstaat: het onderdak dat Woonpartners biedt aan mensen. We hebben ook de fotografie voor onze rekening genomen.
Inmiddels heeft Branding Topics de nieuwe huisstijl breed toe mogen passen: in het huis-aan-huis-magazine, de website, de aankleding van het pand en het wagenpark, maar ook op de stationary en de bekertjes… Doordat de huisstijl tot in detail beschreven staat in een huisstijlhandboek kunnen ook derden items leveren, die volledig in lijn zijn.
Opdrachtgever
Woonpartners
Onze bouwstenen
Strategie
Concept
Copy
Grafisch ontwerp
Fotografie
Website
Print
De doelgroep van Woonpartners bestaat niet uit lezers. Juist daarom is fotografie in de communicatie essentieel. Branding Topics heeft lijn in die fotografie kunnen brengen door daar heldere richtlijnen voor af te geven: Een iets lager standpunt, mensen in beeld, weinig scherptediepte en iets opgevoerde verzadiging van de kleuren. Op de achtergrond zie je altijd woningen van Woonpartners of iets typisch Helmonds. Het maakt dat een Woonpartners-foto direct als zodanig herkenbaar is.
Twee keer per jaar bezorgt Woonpartners bij al haar huurders het magazine Thuisbasis; een magazine dat op een luchtige manier essentiƫle informatie brengt over Woonpartners en daarnaast op vele manieren de huurder in beeld brengt. Branding Topics ontwikkelde voor Woonpartners de bladformule en realiseert het magazine volledig: vormgeving en dtp, maar ook de fotografie en redactie, het drukwerk en veel van de organisatie. Na de redactievergadering wordt Woonpartners hierin zoveel mogelijk ontzorgd. Het blad wordt door bewoners zeer gewaardeerd.
Liezeth Blom, voorheen Communicatieadviseur Woonpartners
Van de dikke 3D-letters op het pand, tot het subtiele bordje op het toilet… Branding Topics verzorgde met haar partners de volledige signing voor Woonpartners, waardoor het vernieuwde kantoor ook direct de vernieuwde huisstijl uitdraagt. Woonpartners mag als organisatie gezien worden. Wij zorgen ervoor dat dat ook gebeurt.
We maken voor Woonpartners diverse infographics om via beeld een verhaal te vertellen. Het ondernemingsplan 2025-2030 is zo’n voorbeeld. We hebben dit plan samengevat in een drielaagse interactieve infographic. Hiernaast een impressie via een filmpje, maar als je de echte interactiviteit wilt zien dan moet je klikken op deze link. Klik dan op de paarse bullets en op de knoppen.