De weg naar de arbeidsmarkt kan voor sommige mensen lastig en lang zijn. Senzer ondersteunt deze mensen gelukkig intensief. Branding Topics mocht het traject naar werk visualiseren, herschrijven en vervatten in een aantrekkelijke brochure. Daarbij hanteerden we de metafoor van de wielrenner die door Senzer professioneel in het zadel geholpen wordt.
Opdrachtgever
Senzer
Onze bouwstenen
Concept
Grafisch ontwerp
Copy
Illustratie
Print
Senzer wil aandacht geven aan de Stigma-week van #ikbenopen (over mijn psychische kwetsbaarheid). Dat is goed en begrijpelijk, want zowel de psychisch kwetsbaren, als de hulpverleners en werkgevers hebben vaak geen idee welke kansen er wel degelijk liggen op de arbeidsmarkt. Ook een kans als deze moeten we daarom aangrijpen om dit onder de aandacht te brengen.
We hebben daarvoor binnen het thema een eigen slogan geïntroduceerd ‘Zo gek nog niet’ waarbij we benadrukken dat deze werknemers zo gek nog niet zijn als het op werken aankomt. Onder de noemer: ‘zo gek’ beschreven we het psychisch probleem en onder de noemer ‘nog niet’ het feit dat mensen nog niet weten welke kwaliteiten deze mensen ondertussen in huis hebben.